حکومت شایستگان
دیشب مراسم دعای کمیل رفته بودم. ترجمه بعضی از فقرات دعا را با دقت که خواندم متوجه شدم که اگرما همین متن ترجمه فارسی را هم با تمرکز بخوانیم بهره خودمان را می بریم. این دعا،مناجات هم هست. ازهردری وارد می شود تا با خدا حرف بزند. اما در اواخر دعا یکی دو عبارت هست که من مثل خیلی از جاهای دعا نفهمیدم یعنی چه؟ اللهم فمن ارادنی بسوء فارده و من کادنی فکده. اینها از جنس مناجات نیست. من اینجوری فهمیدم که حضرت علی در این دعا به دنیای خویش نیز توجه دارد. شاید بعد از آنهمه درخواست که به عقل من درخواستهای معنوی است اولین درخواست مادی همین عبارات باشد که خدایا هر کس نسبت به من اراده سوء دارد به خودش برگردان و ... .نمی دانم چرا یکباره تصمیم گرفتم این مطلب را بنویسم اما مناسبت عید غدیر بی تأثیر نبود. روزی که پیامبر اکرم (ص) با بلند کردن دست علی (ع) سنگ حکومت شایستگان بعد از خود را بنا نهاد. چیزی که روز به روز گران و گرانتر می شود. عید غدیربرهمه مسلمانان مبارک باد.

این "دست نوشته ها" ی من است. خط مطالعاتی خاصی را دنبال نمی کند که اگر می کرد بهتر بود. بدلیل علاقه ام ممکن است از موضوعات مختلف بنویسم. آنچه را که نمی دانم جز از موضع سئوال طرح نمی کنم. اگر چه این نوشته ها را صرفا برای بقای رابطه من با قلم می نویسم اما از نظر دوستان و خوانندگان محترم نیز در اصلاح نوشته هایم بهره می برم.