سوم خرداد
دیروز با یکی از بچه های قدیم خرمشهر گپی زدیم از شهرشان چیزهایی گفت كه بماند. از خاطره های قشنگ این شهر گفتیم. گفتم سوم خرداد روزی فراموش نشدنی است.این رفیق ما هم به مزاح گفت بله چون روز قبلش دوم خرداد بود. با تعجب پرسیدم بین این دو چه ارتباطی وجود دارد؟ گفت ایام عید پیامکی دریافت کردم که از یکی پرسیدند دوازدهم فروردین چه روزی است طرف هم جواب داده بود روزی است که برخی می روند برای سیزده بدر جا بگیرند. ظاهرا دوم خرداد و سوم خرداد هم چنین نسبتی دارند. گفتم دوم خردادیها و اصلاح طلبان وهمه اصولگرایان و طایفه سوم تیرهم مرهون این روز بزرگند. دوست ظریف ما گفت. بالاخره سالروز آزادی خرمشهر را هم سیاسی کردی رفت پی کارش. گفتم حاکمیت همه این گروههای سیاسی اگر به بازسازی کشور بخصوص شهرهایی مانند خرمشهر منجر شود ارزشمند است.هر کس توانست این مملکت را که امام با جسارت تمام از آتش نجات داد - بدون اینکه آتش دیگری روشن شود - دوباره بسازد تا فرزندانمان فردای آرامی داشته باشند خرداد و تیر فرقی ندارند. دوست ظریف ما گفت البته اگر بسازند. این رفیق ما گفت لبنانیها خرابیهای بیروت را ... که با عذرخواهی کلامش را قطع کردم و گفتم تو بفکر نخلستان خرمشهر باش من هم بفکر شهر خودم که چند سال پیش شهرداری مجبور شد بخاطر تأمین هزینه های این شهر در یك اقدام كاملا كارشناسی بخشی از ساحل رودخانه را كه در شبهای گرم دزفول محل تفریح خانواده ها بود برای تأسیس خوابگاه دانشجویی بفروشد.

این "دست نوشته ها" ی من است. خط مطالعاتی خاصی را دنبال نمی کند که اگر می کرد بهتر بود. بدلیل علاقه ام ممکن است از موضوعات مختلف بنویسم. آنچه را که نمی دانم جز از موضع سئوال طرح نمی کنم. اگر چه این نوشته ها را صرفا برای بقای رابطه من با قلم می نویسم اما از نظر دوستان و خوانندگان محترم نیز در اصلاح نوشته هایم بهره می برم.