باور كنيم بصيرت فقط در شناخت امام زمان و اطاعت از رهبري نيست. بصيرت به همه كار مي آيد. يك نمونه اش را من در جريان مرحوم كردان و اظهارات احساسي آقاي نوباوه در مخالفت با كردان نوشتم. نوشتم كه آقاي نوباوه حق ندارد - به اين بهانه كه گمنام ماندن مرام بچه هاي جنگ است - بر كردان بخاطرافشاي راز جانباز بودنش خرده بگيرد و مرحوم كردان هم حق نداشته جانباز بودنش را - اگر بوده - تا آن زمان پنهان كند. جانبازي سند حميت است. اما مورد دومش در مورد آقاي متكي است. آقاي رحيمي معاون محترم رييس جمهور در مراسم توديع متكي بدون متكي گفت ايشان از قبل از سفر به سنگال در جريان بركناري خود بوده اند. به فرض صحت اين سخن مگر آقاي متكي حق دارد مقام و منصب و جايگاه خود را به حراج بگذارد. او تا زماني كه در كسوت وزير است شأن و حقوقي دارد كه حتي خودش نيز نمي تواند در آن دخل و تصرف كند. اگر هم وزير نباشد بازهم نمي تواند در مورد بي توجهي به شخصيتش رضايت دهد. اينكه بگوييم فلاني خودش در جريان بوده كه با او اينگونه رفتار مي شود توهين به شعور و بصيرت ديگران است. والسلام.